Patrick er også iværksætter

Det begyndte med musikken og så blev det video, der fangede Patricks interesse, når det gælder fritid og hobby. Patrick er på vej til at blive plastmager, og har fast job hos Toppac A/S i Randers.

 ”Omkring 18 års alderen begyndte jeg at lave musik. Jeg synger og rapper og laver musikken elektronisk,” fortæller Patrick Thierry Stilling, 27 år, fra Randers. Patrick fik ideen til at optage videoer af sine egne musik- numre, og her begyndte en drøm, der langsomt vokser sig større. I oktober åbnede han virksomheden Flexvideo, hvor han laver reklamevideoer for forretninger og virksomheder og videoer af begivenheder, som kunderne gerne vil have foreviget. Bryllupper for eksempel.

I mange år arbejdede Patrick som ufaglært hos Toppac om natten, før han begyndte uddannelsen til plastmager som voksenlærling.
”Jeg fungerer bedst om natten, og natarbejde passer fint sammen med min videoforretning, som jeg så kan arbejde med til hverdag, når jeg har sovet, og i weekenden”, forklarer Patrick, der dog sagtens kan omstille sig til at følge en normal skoledag i uddannelsens skoleperioder.

Nysgerrighed og learning by doing er drivkræfterne

Patrick fik hjælp af en kammerat til de første videoer, men ellers er det learning by doing, og han er ikke bange for at eksperimentere og tage chancer. Og det var netop Patricks nysgerrighed og lyst til hele tiden at prøve af, der kastede ham ud i videoeventyret. En diskoteksejer fik ham overtalt til at lave et par reklamevideoer, og var yderst tilfreds med Patricks arbejde. Men Patrick er realist og ville have noget godt at tilbyde kommende kunder, så han skød yderligere et par videofilm fra sin fasters cirkus og en kollegas bryllup før han etablerede sig.

”Det er godt at have noget konkret at vise frem”, siger Patrick, der samtidig samler erfaring for hver ny video han laver. Han har valgt at holde prisen på et niveau, hvor alle kan være med. Der er omkostninger til udstyr og forsikring, men hjemme i lejeligheden har Patrick indrettet lyd- og videostudie, og det begrænser lokaleomkostningerne til det minimale.

Siden virksomhedsstart har Patrick haft 12 – 14 kunder, og flere af dem er tilbagevendende. Markedsføringen foregår primært mund til mund. Ofte bliver et videojob aftalt over en hyggesnak i en helt anden anledning. Her i foråret har han dog valgt en annoncekampagne på facebook om bryllupsvideoer.

Spørger man Patrick om videodrømmen måske bliver en levevej, smiler han og trækker lidt på svaret.
”Tjah - måske langt ude i fremtiden”, siger han og glæder sig foreløbigt til at afslutte sin uddannelse og fortsætte sin faste nattjans hos Toppac.

ivaerksætter og plastmager patrick

Udskriv

test